Inwestor wymaga i oczekuje

Podpisując w roku 2004 umowę najmu na lokal w Centrum Złote Tarasy zobowiązaliśmy się do budowy lokalu o standardzie nie niższym niż nasz ówczesny salon usytuowany przy ulicy Puławskiej 10. Opóźnienie oddania do użytku Złotych Tarasów spowodowało, wygodne wtedy dla nas przesunięcie rozpoczęcia fazy projektowej. Na szczęście czasowe zaniechanie prac projektowych nie skłoniło nas do odłożenia prac etapu wstępnego polegającego na usystematyzowaniu wymagań stawianych wysokiej klasy salonom jubilerskim, oraz zauważeniu pojawiających się nowych wyzwań.
    Branża jubilersko – zegarmistrzowska jest branżą konserwatywną, jednak także i tutaj należy zauważać zmieniające się wymagania rynku i preferencje klientów.
Wśród wymagań znanych wszystkim handlowcom znalazły się wymogi bezpieczeństwa i funkcjonalności obsługi klienta. Ukształtowana wieloletnim doświadczeniem branży ekspozycja towaru wymaga jego prezentacji w dobrze oświetlonych gablotach, na „displayach” (prezenterach) firmowych oznaczonych logiem producenta, odseparowanych od siebie i ułożonych zgodnie z hierarchią przyjętą przez znawców rynku.
Wobec zauważalnego w ostatnich latach znacznego wzrostu znaczenia marki produktu, prezentacja w typowych dla danej marki meblach ekspozycyjnych (ściana, korner ) zdecydowanie zyskuje na znaczeniu i wpływa pozytywnie na sprzedaż wyrobów.
    Wybór pomiędzy stylistyką klasyczną i nowoczesną oddaliśmy inwencji własnej architekta, przyjmując, że nowoczesna architektura wnętrza będzie skorelowana z nowoczesnym stylem Centrum Złote Tarasy, a ewentualny styl konserwatywny będzie współgrał z konserwatywnością branży.
Tak więc, szczegółowymi wymaganiami naszego projektu było powiązanie indywidualnego stylu salonu z przewidywaną wydzieloną częścią: „Chopard Corner”, umiejscowienie pośród mebli sklepowych, indywidualnych (i diametralnie różnych od siebie) mebli firm: Maurice Lacroix, IWC (Schaffhausen) i Chimento. Dodatkowe wymagania objęły: powiązanie salonu sprzedaży z istniejącym w nim punktem serwisowym, wydzielenie dwóch niezależnych miejsc na kameralne rozmowy, wydzielenie miejsca na ewentualne wystawy związane ze szczególnymi wydarzeniami, czy produktami branży, umożliwienie multimedialnej prezentacji dla klientów salonu oraz coraz częściej niezbędnego w procesie obsługi klienta , wygodnego dla obydwu stron dostępu do Internetu.
Z tak określonymi wymaganiami zwróciliśmy się do nowych jak i znanych nam pracowni architektonicznych, sugerując także zapoznanie się z istniejącymi na naszym rynku znaczącymi punktami sprzedaży. Dla kilku wybranych przez nas punktów sprzedaży sformułowaliśmy własne szczegółowe uwagi.
Spośród kilkunastu poinformowanych pracowni, zaledwie kilka podjęło się przygotowania koncepcji wstępnej, a finalnie przedstawiły ją trzy pracownie.
Zapoznając się z opracowaniem przedstawionym przez pierwszą i kolejną pracownię odnieśliśmy wrażenie, że proponowane rozwiązania są wprawdzie funkcjonale, ale są przede wszystkim próbą skopiowania istniejących rozwiązań z dopasowaniem dodatkowych wymogów określonych przez nas jako inwestora.
Przełomowym momentem była prezentacja koncepcji wstępnej przedstawiona przez pracownię architektoniczną „A+D”, w której przeważała indywidualna wizja architektów, spełniające podstawowe wymogi salonu, a poszczególne wytyczne szczegółowe można było rozwiązać nie zmieniając idei koncepcji. Po jej wysłuchaniu byliśmy przekonani, że taka właśnie droga jest doskonałym wyborem, niezależnie od ewentualnej konieczności nawet głębokiej jej modyfikacji.

odCzasu doCzasu

Centrum Złote Tarasy
ul. Złota 59, 00-120 Warszawa
  • telefon +48 22 222 03 05
otwarte
  • poniedziałek - sobota 9.00 - 22.00
  • niedziela 9.00 - 21.00
Szukaj
  •  Mont Blanc
  •  VERTU
  • Chopard
  • Longines
  • Maurice Lacroix
  • Perrelet
  • Rado

Sklep www.e-zegarki.info.pl

portal sport i zegarki

Nasi @ partnerzy