Koncepcja architektoniczna

Już na pierwsze spotkanie architekci z pracowni A+D zawitali z przedstawioną poniżej makietą  salonu.



W ciągu dalszej pracy regularnie dostarczano także, potrzebne nam i współpracującym z nami firmom różne  wizualizacje pomieszczeń.

    O pracach koncepcyjnych przy tworzeniu lokalu pisze architekt z pracowni "A+D" następująco:

Pomysł
- stworzenie ponadczasowego salonu jubilerskiego
- prezentowanie produktów w indywidualny sposób

Projekt

- słupy
Głównym elementem architektonicznym są kamienne słupy kadrujące widok salonu. Wydzielają one kameralne miejsca, sprzyjające koncentracji i uwadze przy oglądaniu ekspozycji. W sposób teatralny otwierają coraz to nowe ujęcia w miarę wchodzenia, spinają je równocześnie w jedno złożone wnętrze na którego poznanie potrzeba...czasu
Słupy kamienne wprowadzają bardzo mocny wertykalny rytm płaszczyzn tworząc tło dla różnorodnych, nierzadko stylizowanych historycznie gablot jubilerskich.
Są ramą tak mocną że najbardziej różnorodne formy nie są w stanie zaburzyć jedności miejsca

- "poręcz ekspozycji"
Elementem wprowadzającym do salonu jest horyzontalna linia świata, ekspozycja przechodząca płynnie od elewacji do wnętrza salonu jest potęczą kierującą i orientującą, spinającą w miarę wchodzenia "dramaturgię wnętrza".

- lustro
Ściana lustra zamykając salon wciąga każdego widza, kierując go w jego głąb. Od samej elewacji salonu i po każdej jego stronie działa "niewidoczna siła wciągania".

Budowa

- konstrukcja
Najbardziej spektakularną, jest konstrukcja 14 słupów. "Kamienne żyletki", przy wysokości 3,5m i szerokości do 2m mają 3cm grubości. Podstawą konstrukcji jest płaskownik wycinany z centymetrowej blachy, przy tych długościach wiotki jak papier. Kilka pracowni konstrukcyjnych odmówiło współpracy dla tak zadanego problemu. Z pomocą przyszedł wykładowca Wydziału Architektury Krzysztof Kakowski, który z archtektonicznej pasji obliczył  konstrukcje ręcznie... bo program komputerowy odrzucał dane.
Konstrukcja bocznych gablot jest samonośna. Powyżej poręczy ekspozycji działa jak komin odprowadzając ciepło z oświetlenia ponad sufit. Równocześnie wprowadzona jest do gablot instalacja klimatyzacji, która przez szczeliny w meblu wentyluje lokal.
Takie rozwiązanie pozwoliło uniknąć „lasu” kratek wentylacyjno-nawiewnych, zwykle ”zdobiących” sufity klimatyzowanych pomieszczeń.
Konstrukcja ściany lustra weneckiego jest rozwiązaniem autorskim. Rama trzymając pionową taflę szkła o wymiarach 3,5 m. na 2 m. nie ogranicza widoku na cały salon
od drugiej strony.
Beton posadzki ze względu na specyfikę procesu technologicznego musiał być wnoszony ręcznie na pierwsze piętro. Ponad 30 ton przygotowanej masy wniesionych zostało w kilkanaście godzin.

- materiały
Stal konstrukcyjna czarna, cięta gilotyną i spawana
Surowy kamień - brazylijski łupek bitumiczny
Beton o unikalnym kolorze z nietypowym rysunkiem dylatacji, wg. receptury firmy Bautech
Gięte, hartowane szkło.

arch. prowadzący Krzysztof Kołodziejski, arch. Marek Witaszewski

www.aplusd.pl

odCzasu doCzasu

Centrum Złote Tarasy
ul. Złota 59, 00-120 Warszawa
  • telefon +48 22 222 03 05
otwarte
  • poniedziałek - sobota 9.00 - 22.00
  • niedziela 9.00 - 21.00
Szukaj
  •  Mont Blanc
  •  VERTU
  • Chopard
  • Longines
  • Maurice Lacroix
  • Perrelet
  • Rado

Sklep www.e-zegarki.info.pl

portal sport i zegarki

Nasi @ partnerzy